ORTAKÖY'DE 'DİRİLİŞ DÜŞÜNCESİ VE SEZAİ KARAKOÇ' PANELİ YAPILDI

ABONE OL

Aksaray Üniversitesi Ortaköy Meslek Yüksek Okulu tarafından 'Diriliş Düşüncesi ve Sezai Karakoç Paneli' düzenlendi.

Reklam
Reklam

Ortaköy Meslek Yüksek Okulu’nun Konferans Salonu’nda düzenlenen, Fikirde Sanatta Medeniyette Diriliş Paneline Ortaköy Kaymakamı Mustafa CAN, Aksaray Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Ayhan ÖZÇİFTÇİ, Şair-Yazar Şaban ABAK, Araştırmacı-Yazar Nizamettin YILDIZ, Şair-Yazar Mehmet BAHSİ, Araştırmacı-Yazar Hacı ATEŞ ile Ortaköy Meslek Yüksek Okulu Öğretim Üyeleri, öğrencileri ve vatandaşlar katıldılar.

  Açılış konuşmalarından sonra Mehmet Bahsi’nin yönettiği panele geçildi. Konuşmacılardan Nizamettin Yıldız, Diriliş dergileriyle ilgili 1960 yılında çıkan ilk sayıdan başlayarak ve Üstad Sezai Karakoç’un hatıralarından da yararlanarak bir slayt sunumu yaptı. Bu sunumda Diriliş dergileriyle birlikte diriliş düşüncesi de anlatıldı. Nizamettin Yıldız özetle şunları söyledi:

  “Diriliş, mütevazi imkânlar ve olağanüstü çalışmalar sonucu ortaya çıkan bir dergi olmasının yanında İslam davasını omuzlayan, Müslümanların uyanması, birliklerini kurması, İslam Medeniyeti’nin yeniden gerçekleşmesi için her türlü çileyi ve zorlukları göze alan bir hakikat akımıdır. Diriliş düşüncesinde ısrarla vurgulanan ve tekrar edilen: ‘İslam Milleti, İslam Medeniyeti, İslam Ülkesi ve İslam Devleti’ kavramlarıdır.

  Nizamettin Yıldız konuşmasının devamında, Dirilişin bir mektep olduğunu, Erol Güngör, M.Şevket Eygi, Nevzat Yalçıntaş, İsmet Özel, Nuri Pakdil vb. 100’e yakın ismin yazdığını belirtti.

  Konuşmacılardan Hacı Ateş, “Düşüncede Diriliş, İnançta Diriliş, Sanat ve Edebiyatta Diriliş ve Aksiyonda Diriliş” kavramlarına örnekler vererek açıklık getirdi. Düşünmenin önemini vurgulayarak:’ Düşünme inançtan da önce gelmelidir. Çünkü; üzerinde yeterince düşünmeden edinilen inançların kişilikle bütünleşmesi oldukça zordur’ dedi.

  Diğer bir konuşmacı Şaban Abak ise, ‘İslam Milleti, İslam Medeniyeti, İslam Ülkesi ve İslam Devleti’ kavramlarının üzerinde durarak, bu kavramların bir ütopya olmadığını  İslam dünyasının birçok şehrine gittiğini, İslam Medeniyetinin eserlerini gördüğünü, Müslümanların de tek bir millet olduğunu belirtti. İslam Dünyasındaki farklı isimlerdeki devletlerin de suni olduğunu bunları bir araya getirecek bir mekanizmanın şart olduğunu ifade etti.