Omurga Ağrısı Olmayan Gelsin


Sağlıklı bir yaşam sağlıklı bir vücut mekaniği ile olur. Sağlıklı bir vücut mekaniğinin sağlanması ise omurganın korunmasından geçer. Omurga bölgesi kasların normal çalışması hareketin ağrısız şekilde ortaya çıkmasında önemlidir. Omurganın vücutta çok önemli fonksiyonları olduğu da göz önünde bulundurulunca bölge kaslarının önemi belki daha iyi anlaşılabilir. Bu yapının ağrılardan korunması boyun, sırt ve bel gibi bölgeleri içermesi dolayısıyla kolay değildir. Bu yazıda omurga ağrılarının kaslardan kaynaklanan kısmının üzerinde durmaya çalışacağım. Bu şekilde koruyucu sağlık yaklaşımlarının önemini kavramış olabiliriz.
Omurga denilince sadece bir kemik yapı aklımıza gelebilir. Omurga bir kemik yapıdan çok daha fazlasıdır. Omurga denilince boyun, sırt ve bel eklemleri gibi çok önemli yapıları bünyesinde bulunduran bir bölgeden de bahsetmiş oluyoruz. Sinir sisteminin vücutla olan bağlantılarının ana hattını koruyan bir yapı olması da önemini artıran bir diğer işlevidir. Eklem hareketleri olarak da bölgelere özel hareket kabiliyeti geliştirmesi önemlidir. Vücut hareketlerimizin hemen her birinde omurganın hareket etmesi olasıdır. Buradaki kasların hareketler sırasında aldığı pozisyonlar sayesinde korunmaya da yönelik bir işlevi ortaya çıkar. Kasların omurga eklemin hareketlerinden de sorumlu olması ile kaslarla alakalı sorunlarda omurganın etkilenmesini açıklamamızda bize yardımcı oluyor. Kaslardaki hareket düzlemeleri farklı farklı olduğu için etkilenen kas grubuna göre de şikâyet yeri değişebiliyor.
Omurga kaslarının bir şekilde uzama kısalma ilişkisinin bozulması yani kasta spazm benzeri bir durumun ortaya çıkması ağrıya sebep olabilir. Kaslardaki ağrılar bölge hareketlerinin de rahat yapılmasını engeller. Böylece omurga bölgesinde ağrılar ve hareket kısıtlaması başlamış olur. Bu sebepler basit ancak günlük hayatımızı olumsuz etkilemesi içten bile olmayan sorunlardır. Kaslar da bu şekilde ağrıya yol açabilecek çok fazla faktör vardır. Yumuşak doku romatizması, kulunç ve travmatik durumlar başlıcalarıdır. Kastaki işleyişin aksaması da hareket kabiliyetini kısıtladığı için bir süre sonra diğer kas gruplarında da etkilenme olur. Bizim burada bu kısır döngülere maruz kalmadan önce yapmamız gerekenler üzerine söyleceklerimiz var. Bu omurga bölgesinde ki bahsettiğimiz yapıların oluşturduğu doğal eğrilikler vardır. Bu eğrilikleri kasların uzunluk gerilim ilişkilerini kontrol altına alarak korumak gerekir. Size özel yapılan bir değerlendirme sonucunda vücut analizinizin yapılması gerekir. Omurga sağlığınızın korunması için gerekli reçete oluşturulmasıdır. Germe ve kuvvetlendirme egzersizlerinin de içinde olacağı bir program çıkartılmalıdır. Günlük hayatınızda yaptığınız hareketlerin bir değerlendirilmesi yapılarak doğru hareket sistematiğinin öğretilmesi hatalı hareketlerden ise kaçınılması sağlanmalıdır.
Omurga ağrılarından korunmak için koruyucu sağlık yaklaşımlarının değeri günümüzde daha artmıştır. Yoğun geçen bir yaşamda zamanımızın bir kısmını da hastalanmadan önce sağlığımızı korumaya ayırmamız gerektiğini acı tecrübeler sonucunda öğrenmiş bulunmaktayız. Bu yüzden sizlerde hastalanmadan önce sağlığınızı korumak için bu tür destekleri almaktan çekinmeyin.
Sağlıklı, mutlu ve ağrısız günler dileğimle…