MACERACI MEST OLDU VE IHLARA


Efendim az çok Medya Dr’yi takip edenler bilirler; Medya Dr ulusalcıdır. Hem de koyusundan. Durun ulusalcı deyince kopmayın hemen, yine takip edenler bilir ki bu ulusalcılık başka.

Aksaray ulusalcılığı öğreniyor. Son üç yılda epey mesafe alındı. Eskiden haberin, programın şehre geleceği sanılırdı. Artık şehrin habere, programa gitmesi gerektiği hatta bunun için ekstra çaba harcanması lazım geldiği anlaşıldı. Önce kurumlarımız bu işi çözdüler. Aksaray Belediyesi ve İl Kültür Turizm Müdürlüğü, Aksaray’ı ulusal medyaya nasıl taşırızın cevaplarını, yöntemlerini oldukça ilerlettiler.  Ulusal basına haber üretmekten, program yapımcılarını şehrimize davet etmeye, oradan bir sinema filmi hamlesine kadar pek çok icra gördük. Nitekim Medya Dr de bütün bunları adım adım yazdı. Bazılarına yetişemedi. Medya Dr, kurumların bu gayretini dile getirirken Aksaraysever Özel Sektörü, STK’ları, vatandaşları da göreve çağırdı. Hatta bir önceki yazımız yine bu meyandadır; gelin ey Aksarayseverler dedi. Her şeyi kurumlardan beklemeyelim dedi. Nerde bu devlet demeyelim dedi. İşin ucundan hepimiz tutalım dedi. Marka olan şehirler sadece kurumlarının çabası ile mi marka oldular dedi. Hâsılı kelam, Aksarayseverleri taşın altına elini koymaya, yerden bi çöp almaya, yaralı parmağa çare bulmaya çağırdı.

Şimdi konumuza dönecek olursak; geçen akşam STV ekranlarında Maceracı programında yine Aksaray’ı seyrettik. İnanın bu tip programlardan, hep çekim aşamasında haberdar olurduk. Katkımız da söz konusu olmuştur. Gelgelelim bu program tam bir sürpriz oldu. Hazır yemek bulmuş gibi hissettik. Aradık öğrendik; Belediye’nin, Turizm Müdürlüğü’nün de söz konusu yapımla ilgisi yokmuş. Bunlar sevindirici haberler. Zira genelde kurumlar endeksli giderdi Aksaray’da bu işler. Öğrendiğimize göre Ağaçlı Dinlenme Tesisleri, Kervansaray Restoran ile bu işlerde yeni bir kurum Ihlara Belediyesi’nin mahareti imiş. Aksaray Özel Sektörü’nün, şehir tanıtımına bu denli doğrudan girişi, daha güzel günlerin habercisidir. Ihlara Belediyesi’nin ise girdiği uykudan çıktığını görüyoruz. Bir Dünya markası olan Ihlara Vadisi’nden, turizmden, tarihten, tanıtımdan-reklamdan ve temsilden bihaber seçilmişinden sonra şu an bizzat Başkanı’nın merkezde olduğu bir tanıtım atağıyla, adı geçen program sayesinde tanıştık. Başkan İsmail Yılmaz’ın, Maceracı programındaki konuşmasında Ihlara’yı başka yerlere yamamaya çalışanlara yönelik olarak yaptığı konuşma ve Ihlara’daki asırlara meydan okuyan Bezirhane tanıtımı takdire şayandı. Nitekim Program sunucusu Bezirhane’ye olan hayranlığını açıkça ortaya koydu. Böylece şehrimizin bir gizli cevheri de ulusallaşma yoluna girdi. Medya Dr de es geçmedi ve bir aciz vatandaş olarak ilgili makama telefon ederek teşekkür etti. Biz her zaman Aksaray tanıtımlarına katkı sağlayanları yazmaya devam edeceğiz.

Tecrübeli programcı Murat Yeni, güzel bir yapıma imza attı. Programda şehre özgü lezzetler ön plandaydı. Kervansaray Restoran daha önce de bir yemek programına konuk olmuştu. O program performansı iyi değildi. Bu programda 2.5 metrelik uzun Aksaray Kebabı üzerinde durması kayda değerdi. Kendisinin “Aksaray Kebabı” ifadesini öne çıkararak farklı bir şehir lezzeti markalaştırmaya çalıştığı görülüyor. Biz bu çabayı vizyoner buluyor ve takdir ediyoruz. Ağaçlı Tesisleri’nde ise Tulum Kebabı burada anılmalıdır. Eskiden çobanların yaptığı söz konusu aşın “Tulum Kebabı” adı ile modernize edilmeye çalışıldığı ve markalaşmasına uğraşıldığı gözden kaçmıyor. Evet, takdire şayan. Zira marka çıkarabilen şehirler marka şehirler olabilirler. Ve bu; adım adım, sabırla ulaşılabilecek bir hedeftir. Maceracı programı da bu adımlardan biri idi. Nitekim Murat Yeni, Türkiye’nin en orijinal kebabı ifadesini Tulum Kebabı için zikrederken oldukça içtendi. Ağaçlı’da Tulum Kebabı’nın yanı sıra testide ciğer ve testide bulgur pilavı lezzetlerine de yer verildi. Başaşçı’nın, her ikisini de başka yerde bulamazsın ifadesi, emeğinin özgünlüğüne dair yaptığı önemli bir vurguydu. Gerçekten testide pişen lezzetler Kapadokya yöresinin geneli için geçerlidir. İşte burada Ağaçlı Başaşçısının vurgusunun önemi ortaya çıkıyor.

Maceracı programında Aksaray Malaklıları yine rol aldı. Aksaray’ın çıkardığı markalardan biri olan Malaklıları ilgili Dernek Başkanı olan Muammer Tıpırdamaz tanıttı. Tıpırdamaz bu konuda çok emek verdi. Etkin ve sempatik sunumuyla şehrimizde önemli bir boşluğu dolduruyor. Murat Yeni’nin, Aksaray Malaklılarını Kangallardan ayırmak için kurduğu cümleler, meseleyi anladığını ortaya koyuyordu.

Aksaray tanıtımı yolunda bir adım olan bu programın önemli bir eksiği vardı. Elbette sınırlı dakikalarda şehrin her değerini ele almak mümkün değil. Bununla beraber şehrimizin manevî sahibi Somuncu Baba hz., bu tarz her programda daima anılmalıdır.

Nihayet kıymetli Aksarayseverler; onlarca ulusal kanal ve yüzlerce program var. Siz de Aksaray adına şehrimize davet edebilirsiniz. Kurumlar sizi destekleyecektir. Şehri marka yapacak bir şehir mehdisi ya da bir Süperman beklemeyelim.

            Vesselam.