-

MÜSİAD ÖZEL OKULLAR ÇALIŞMASI YAPTI !

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD), “özel okulların dünü,bugünü ve yarını” konulu bir çalıştay düzenleyerek, özel okulculuğun sorunlarını ve gelişimini masaya yatırdı. Yapılan çalışma sonunda üç ana bölümden oluşan bir rapor yayınlandı.

MÜSİAD ÖZEL OKULLAR ÇALIŞMASI YAPTI !
27 Eylül 2014 - 11:45
MÜSİAD Aksaray Şube Başkanı Abdulkadir Karatay yaptığı açıklamada şunları söyledi:

  “ Sahip olduğumuz  Misyonumuz ve sürekli gelişen Vizyonumuz doğrultusunda Ülkemizin içinde bulunduğu sorunlara yönelik çalışmalar yapmaya ve çözümler üretmeye devam ediyoruz. Eğitim konusu da MÜSİAD olarak özel önem verdiğimiz konulardan birisidir. Bu konuda yapılan çalışmalar ve sonuçları bu raporda  yer almıştır. Bu raporun hazırlanma amacı, ilgili konular hakkında sivil toplum reflekslerinden faydalanarak sonuca yönelik bir çalışma hazırlamaktır.

Rapor, bu yılın Mart ayında MÜSİAD bünyesinde oluşturulan “Özel Okullar Komitesi” çalışmalaryla başlayan, Ağustos  ayında  MÜSİAD Genel Merkez’de Özel okul  temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen “Özel  Okulculuğun Dünü, Bugünü ve Yarını” çalıştayı ile detaylandırılan ve  bu ay içerisinde yapılan toplantıda,  MÜSİAD Yurt İçi Teşkilatı ile birlikte Akademisyen, Teknokrat ve Sivil Toplumun katkılarıyla oluşturulmuştur.

Raporumuz,  “Örgün ve Yaygın  Eğitimle  İlgili Tespit ve Teklifler”, “Mesleki ve Teknik Eğitimin Önemi” ve “ Özel Okulculuğun Dünü, Bugünü ve Yarını” konulu üç ana başlıktan oluşmaktadır.

Osmanlı’nın kuruluş ve yükseliş  dönemlerinde  gayrimüslimler  tarafından kurulan, mevzuatı ve müfredatı “Azınlık Hukukuna” göre hazırlanan  “Azınlık Okulları” ile başlayan özel okulculuk, duraklama ve gerileme dönemlerinde zamanın emperyalist güçleri tarafından açılan  ve kilise vakıfları tarafından yönetilen “Misyoner Okulları” ile devam etti. Bu dönemde gayrimüslim ve Müslüman  çocuklar birlikte okudular ve yabancı ülkelerden gelen ders kitapları okutuldu. Cumhuriyetin ilk yıllarında kurucu iradenin talimatıyla “Yerli özel Okullar” açılsa da, Cumhuriyet Türkiye’sinin aydın, bürokrat ve burjuvasını yetiştirme hedefine odaklanan bu okullar; yabancı misyon okullarının yerli uzantıları gibi kurgulanmıştır.

 Kendi kültür ve medeniyet dünyamızın değerlerini esas alan okullar seksenli yılların ortasında açılmaya başlamıştır. Bu okulların da,  bir kısmı sosyal, psikolojik, siyasal, ekonomik baskılar ve engeller yüzünden kendi gelişim süreçlerini tamamlayamadılar; bir kısmı ise, camianın insan ve imkan kaynaklarını aykırı amaçlara  alet etmek için,  manipülasyon  aracı olarak kullanılıp yıpratılmıştır.

Mesleki ve teknik eğitim veren okulların önemi de son döneme kadar bilinememiştir. Mesleki eğitim üzerine son 12 yılda önemli çalışmalar yapılarak,  önemli mesafeler alınsa da, arzu edilen nitelikte bir gelişme gerçekleşmemiştir.”

Başkan Karatay sözlerine şöyle devam etti:

    “ Neden Özel Okullar ?

 - Özel okullar; kayıtlı öğrenci sayısı oranında, mali ve idari yönden devletin “eğitim yükünü” azaltmış oluyorlar.

 - Bina ve tesisleri, eğitim hizmetleri, destekleyici ve tamamlayıcı hizmetleri ile hem “yatırım” hem de “istihdam” alanı oluşturuyor;  çok yönlü  “katma değer” üretiyorlar.

- Rekabet ortamı içinde tutunabilmek, büyüyüp gelişebilmek için ortaya koydukları performansla; eğitim hizmetlerine “özel sektör ruhu”nu  ve refleksini aşılıyor,  eğitim kalitesinin artmasına katkıda bulunuyorlar.

- Dünya genelinde, eğitim hizmetlerinde “özel sektör payı”nın  artması bir “gelişmişlik göstergesi” olarak algılandığı için; büyüyen ve gelişen Türkiye’nin yükselme ve ilerleme sürecinde aktif görev alıyorlar.”

Başkan Karatay; MÜSİAD Özel Eğitim Raporu’nda yer alan çalışma sonuçlarını  detaylı olarak kamuoyuyla paylaşacaklarını söyleyerek sözlerini noktaladı.

 

YORUMLAR

  • 0 Yorum