-

ACİL ÇAĞRI HİZMETLERİ İL KORDİNASYON KOMİSYONU TOPLANTISI YAPILDI

Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyon Toplantısı Vali Şeref Ataklı Başkanlığında yapıldı.

ACİL ÇAĞRI HİZMETLERİ İL KORDİNASYON KOMİSYONU TOPLANTISI YAPILDI
30 Eylül 2014 - 15:24
Acil çağrıların yüzde 90’nının gereksiz çağrılardan oluştuğunu ifade eden Sayın Valimiz  Ataklı, vatandaşlardan bu konuda daha duyarlı olmalarını istedi.

Valilik Toplantı Salonunda düzenlenen toplantıya Vali Yardımcısı Kubilay Ant, il Jandarma Komutan Vekili Yarbay Hakan Eşitgen, Belediye Başkan Yardımcısı Güven Kemerkaya, Emniyet Müdürü Mehmet Aslan, İl Afet Acil Durum Müdürü İsmail Öztabak, İl Sağlık Müdürü Akın Südemen, Orman İşletme Müdürü İsmail Gürsoy ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Barış Şaban Ünlü katıldı.

Toplantıda 112 Acil Çağrı Merkezinin faaliyetleri hakkında 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Barış Şaban Ünlü tarafından sunum yapıldı.

Acil Çağrı Merkezinin teknik ve fiziki durumu, personel sayıları ve yapılan çağrı sayıları hakkında bilgi veren Ünlü, merkezin çağrı almaya başladığı 2013 yılı Haziran ayından 31 Ağustos 2014 tarihine kadar toplam 405 bin 62 çağrının alındığını ancak bunun sadece yüzde 11’lik bölümünün gerekli çağrılardan oluştuğunu söyledi.

Ünlü, acil sağlık hizmeti ve yangın ihbarlarının alındığı çağrılardan 46 bin 529 çağrının gerçek olduğunu 368 bin 533 çağrının ise gereksiz çağrılardan oluştuğunu belirtti.

Sayın Valimiz Şeref Ataklı yaptığı açıklamasında, İçişleri Bakanlığınca yürütülen çalışmada acil çağrıların bir merkezden alınması için Aksaray’ında içinde bulunduğu 12 ilin pilot il olarak seçildiğini uygulamanın 2015 yılında 25’e daha sonra tüm ülke geneline yaygınlaştırılacağını söyledi.

Aksaray Çağrı Merkezinin teknik altyapı ve personel sayısı bakımından yeterli durumda olduğunu, çalışmalarda sorun oluşturan bir durumla karşılaşılmadığını ifade eden Sayın Valimiz Ataklı, 110 itfaiye hattı ile başlayan acil çağrılara 112 acil sağlık hizmetlerinin de dâhil edildiğini söyledi.

Acil sağlık hizmetinin acil çağrı hattına ilave edilmesi ile merkezde çağrı sayısının oldukça yükseldiğini ancak bunun çok az bir sayısının gerçek çağrılardan oluştuğunu vurgulayan Sayın Valimiz Ataklı, vatandaşların ‘ acil durum’ konusunda daha duyarlı olmaları gerektiğini söyledi.

Sayın Valimiz Şeref Ataklı açıklamasını şöyle sürdürdü: ‘’Merkeze yapılan çağrılara baktığımızda sadece yüzde 10’luk bir bölümün gerçek çağrılardan oluştuğunu kalan yüzde 90’lık bölümde ise gereksiz çağrılar yer aldığını görüyoruz. Vatandaşlarımız gereksiz arama yaparak acil sağlık hizmetine çok ihtiyacı olan kişilerin merkeze ulaşmasına engellediği gibi asılsız ihbarda bulunarak itfaiye araçlarını veya güvenlik güçlerini yanlış yönlendirerek meydana gelen gerçek olaylara müdahalesine engel olabilmektedir. Asılsız ihbarda bulunanların para cezası ile karşı karşıya kalacaklarını bilmesi gerekmektedir. Gereksiz arama veya asılsız ihbarlar nedeniyle bir gün kendileri veya yakınları için acil bir durum ortaya çıkabilir. Vatandaşlarımız bu konuda daha duyarlı olmalılar’dedi.  

YORUMLAR

  • 0 Yorum