MEDYA Dr

MEDYA Dr

'nun Kaleminden

FESHANE AKSARAY GÜNLERİ VE İLLA..

30 Eylül 2014 - 15:09 - Güncelleme: 19 Mart 2015 - 09:01

Aksaray, Feshane Tanıtım Günleri’ne hazırlanıyor. Etkinlik, 16-19 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilecek. Aksaray Valiliği İl Kültür Turizm Müdürlüğü ile Aksaray Belediyesinin düzenlediği, İstanbul Aksaray Yardımlaşma ve Dayanışa Derneği ile SÜTAŞ, Mercedes, Colin’s gibi güçlü sponsorların desteklediği söz konusu etkinlik Aksaray için oldukça önemli. Aksaray Borsası, Ticaret Odası, OSB ve Tarım İl Müdürlüğü de emek veren kuruluşlar arasında. Etkinlikte, Aksaray tarih ve kültürünü yansıtan stantlar, şehrimize özgü değerler yer alacak.

            2013 yılında Ankara AKM’de düzenlenen Tanıtım Günleri’nden sonra Feshane, ikinciyi teşkil ediyor. Son yıllarda pek çok şehir bu tarz girişimlerde bulunuyor. Hemen her sene tanıtım yapan şehirler mevcut. Elbette bir şehrin bu tarz etkinlikler yapabilme gücü ve sıklığı, o şehrin kurumları ile sivil toplumunun ahenkli işbirliği ile doğru orantılıdır.

             Gelelim Medya Dr’nin bu konuya bakışına; Tanıtım Günleri yapmak elbette çok faydalı. Büyük bir emeğin ürünü. Öte yandan bunca emeğin tam hedefine ulaşabilmesi için ulusal medya ayağına dair çalışmaların da icrası gerekiyor. Gerek tanıtım günlerinden önce gerekse o günlerde, etkinlik haberlerinin ulusal medya ile İstanbul yerelinde çıkışını temin etmek şart. Hiçbir kanal, kendiliğinden gelip mevzu bahis etkinliği haber yapacak değil. Artık bunu öğrendik. Habere ve haberciye biz gideceğiz. Uğraşacağız, temas kuracağız.

Peki, kim mi bunları yapacak? Kimse topu başkasına atmasın! Hemen belediye vs gelir aklımıza. Yok öyle, lütfen. Şu an bu yazıyı okuyan, İstanbul’da, Aksaray’da yahut başkaca yaşayan ve bir ulusal medya bağlantısı kurabilecek olan bütün Aksarayseverler bu işin sahibi olmalıdır. Bir gazetenin genel yayın müdürünü tanıyan, ona; bir TV muhabirini bilen, görüşen derhal ona haber vermelidir. Söz konusu etkinlik ve Aksaray’ın medyada yer alması temin edilmelidir. Geçende ihtiyar anneme denk gelmiş; Çankırı Tanıtım Günleri akşam haberlerinde 2-3 kanala konu olmuş. Bunun arkasında emek var, kulis var. Bunun gibi temaslar kurulmalı. Gündüz kuşağında TRT’de bir canlı yayın teşebbüsünde bulunulabilir. Hemşerimiz Kanal 7, etkinliği düzenli olarak ekranlarına taşıyabilir.

            Ankara AKM Tanıtım Günleri’nden çokça tecrübe edinmiştik. Ne yazık ki medya ayağımız eksik kalmıştı. Özellikle etkinlik öncesinde Ankara yerelinde çıkan haber sayısının sadece 2 olduğunu hatırlatalım. Bu durumda İstanbul yerel basının önemi ortada. İstanbul’daki Aksarayseverlere, Aksaray Günüllüleri Platformuna çok ihtiyacımız var. İstanbul aynı zamanda ulusal medyanın da başkenti. Kurumlarımız; muhtelif siyasî, bürokratik ve sermaye girişimleri ve bağlantıları ile medya üzerinde ağırlığını hissettirebilir. Hatta ulusal medyaya dikkat çekmek için kurulacak bir ekip, sadece bu hedef doğrultusunda çalışabilir. Özel kanallara tek tek ulaşmanın yolları aranabilir. Medya Dr sadece demez. Dener de. İnşaalah birkaç teşebbüste bulunacağız.

            Unutmayalım; Feshane’yi gezmek için belki 100 bin ziyaretçi gelir amma TV’ler tüm yurda erişir. Hasılı yeniden, lütfen kimse topu birbirine atmasın. Oturduğu yerden Aksaray tanıtılmıyor ahkâmı kesmesin. İşte tanıtım etkinliği; etkisi ve yetkisi olanlar, ulusal medya ile bu etkinliğin ucundan tutsun. Teşekkürler.

            Vesselam.

Son Yazılar