-

AKSARAY VİLAYETİ RESMEN 99 YAŞINDA!

İşgal altındaki ülkemizi düşmanlardan kurtarılması için 23 Nisan 1920’de kurulan Büyük Millet Meclisi(BMM)’sinin kuruluşundan 5 ay 20 gün sonra 13 Ekim 1920’de Şehirlerin atası, yer yüzünde maddi ve manevi ilimlerin gelişmesini sağlayan başta demirin yer yüzünde ilk kullanıldığı, ilk buğday tarımının ve ilk beyin ameliyatının yapılması olmak üzere yer yüzünde maddi ve manevi ilimlerin gelişmesini sağlayan sayısız ilkler ve teklerin merkezi Aksaray’ımızın...

AKSARAY VİLAYETİ RESMEN 99 YAŞINDA!
23 Mart 2020 - 08:21
 İşgal altındaki ülkemizi düşmanlardan kurtarılması için 23 Nisan 1920’de kurulan Büyük Millet Meclisi(BMM)’sinin kuruluşundan 5 ay 20 gün sonra 13 Ekim 1920’de  Şehirlerin atası, yer yüzünde maddi ve manevi ilimlerin gelişmesini sağlayan  başta demirin  yer yüzünde ilk kullanıldığı, ilk buğday  tarımının ve ilk beyin ameliyatının yapılması olmak üzere yer yüzünde maddi ve manevi ilimlerin gelişmesini sağlayan sayısız  ilkler ve teklerin merkezi Aksaray’ımızın 75 yıl süren ilk ilçelik esaretinden kurtarılmasını sağlayan 13 Ekim 1920 günü BMM’ sinde kabul edilen 40 Nolu kanunun kabulünden 5 ay 1 hafta sonra 99 yıl önce 21 Mart 1921 günü resmi gazetede yayınlanarak  yürürlüğe girmesiyle resmen il olduk.

 

         BMM’ sine o zaman zorla bağlı bulunduğumuz Niğde adına Milletvekili olarak katılan Aksaraylı Çorakçı Zade Kara Vehbi Bey(Vehbi Çorakçı) tarafından daha Kurtuluş  Savaşı hazırlıkları bile tam başlatılmadan ikna edilen  Meclis Başkanı Mustafa Kemal Paşa tarafından verilen teklifin BMM’ sinde 13 Ekim 1920’de kabul edilmesinden 5 ay 1 hafta sonra Resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmesiyle 99 yıl önce  Aksaray  1845-1920 arasında 75 yıl süren 1. İlçelik esaretinden fiilen  kurtularak il oldu.

  İLÇE OLARAK KONYA YERİNE NİĞDE’YE BAĞLANMAMIZLA İKİNCİ DEFA CEZALANDIRILDIK!!!!

         Aksaray hiç hak etmediği bir uygulamayla 1845 yılında ilçe yapılırken tarih boyunca birçok defa il ve ilçe olarak bağlı kaldığı sürekli olarak ticaret bağı olmasının yanında aynı ortak kültüründe sahibi olduğu  kendisine bir çok şey katacak ve gelişmesini engellemeyecek olan Konya yerine tarih boyunca Aksaray’la hiçbir ticari, kültürel bağı olmayan ve gelişmesine katacağı hiçbir şeyi de olmayan  Niğde iline bağlanmakla duble olarak  cezalandırıldı!!!

    Kadim tarih boyunca daima her yönüyle Aksaray’dan geri olan Niğde’nin Aksaray’ı kaybetmemek için gelişmesini engellemesi, sahip olduğu hiçbir şeyin bilinmemesini sağlaması nedeniyle toplam olarak 131 yıl adeta yeryüzünden kaldırıldı.

* TARİHİN TEKERÜRÜRÜNÜ ÖNLEMENİN İLK ÇARESİ İSTİKBALİMİZİN1.OLMAZSA OLMAZI OLAN AK PARTİNİNDE 16 YILLIK BORCU OLAN AKSARAY-ULUKIŞLA TREN HATTIMIZIN İHZMETE AÇILMASI.

   * 2.Sİ ANKARA-NİĞDE OTO BANI HİZMETE AÇILMADAN  E.90 KARAYOLUNUN GEÇTİĞİ MERKEZLER VE MÜCAVİR ALANLARINA YOLUN ALTINDAN ARAÇ VE İNSANLARIN GEÇİŞİNİ SAĞLAYACAK YETERLİ SAYI,GENİŞLİK VE YÜKSEKLİKTEKİ ALT GEÇİTLERİDE OLAN  BİRER YENİ ŞERİDİN İLAVE İDİLMESİNDE!!!

     Tarihli kaynaklar tarandığında ulaşılan bilgilerde tarihin şanlı başkenti Aksaray’ın ilk ve ikinci ilçelik esaretine çarptırılmasının sebebinin ulaşım hatları dışında kalmasından dolayı olduğunun görüldüğünü belirten hemşerilerimiz gerekli tedbirlerin zamanında alınarak uygulanmaması halinde yakın gelecekte yeniden eskiye dönüşün kaçınılmaz olduğunu.!!!

  Bunun için ise 2004’den bu yana en yetkili ağızlar tarafından sonuncusu Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından 2 Haziran 2017’de ve 27 Ekim 2019’da Milletvekili Cengiz Aydoğdu tarafından olmak üzere  defalarca sözü verilen.

   2017 yılı yatırım proğramına alınmasına rağmen halen ihalesi yapılamayan  ve nihayetinde Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından 26 Aralık günü partisinin genişletilmiş il başkanları toplantısında konuyu gündeme getiren  İl başkanı Hüseyin Altınsoy’un konuşmasından sonra Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı  Mehmet Cahit Turhan’a ihalesini bu yıl(2020) içinde yapılması talimatını verdiği Aksaray-Ulukışla tren hattımız konusunda verilen sözlerin gereğinin zaman geçirilmeden yapılarak bu yıl içinde bitim tarihide belli olacak şekilde ihalesinin yapılması.

 OTOBANIN HİZMETE AÇILMASINDAN SONRADA CAN DAMARIMIZ OLAN E.90 KARAYOLUNUN CAZİBESİNİ SÜRDÜREBİLMESİ İÇİN AKSARAY ÖNDERLİĞİNDE BU YOLUN GEÇTİĞİ DİĞER İLÇELERLE İŞ BİRLİĞİ YAPILARAK BİRLİKTE BİR ÇALIŞMA GRUBU OLUŞTURULMALI!!!

        Hemşerilerimiz bu konuda yaptıkları çağrıda” Vali Ali Mantı,Milletvekilleri İlknur  İnceöz,Cengiz Aydoğdu ve,Ramazan Kaşlı ve Ayhan Erel Belediye Başkanı Evren Dinçer,İl Genel Meclisi Başkanı Mehmet Tüzün,Ak Parti İl Başkanı Hiseyin Altınsoy başta olmak üzere tüm siyasi parti teşkilatlarıyla Meslek Odaları ve STK’lar çalışmaları hızla devam eden Ankara-Niğde otobanı hizmete açılmada bizimle birlikte 9 ilçenin de can damar E.90 Karayolu için bir çalışma  grubu oluşturulmalı.

     Bu grup tarafından Şerefli Koçhisar, Evren,Kulu,Cihanbeyli,Ereğli,Altunhisar,Haymana ve Ulukışla’nın yanında bizim iki ilçemiz Sarıyahşi ve Ağaçören’in Mülki ve Mahalli yetkilileri, Siyasi Partileri, Meslek Odaları ve STK’larıyla iş birliği yapılmalı.

    Bu işbirliğiyle Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’la görüşülerek E.90’ın otoban hizmete açıldığında cazibesini kaybetmesiyle özelde Aksaray, genelde ise bu yoldan ulaşımını sağlayan ilçeler ile bağlı yerlerin.

    Yine bu güzergahta bulunan dinlenme tesisleri ve Petrol İstasyonlarıyla tamircilerle yoldan geçenlere hizmet veren diğer esnafların uğrayacağı zararlar.

   Ayrıca bu yolun Otobana göre 60 km kısa olması nedeniyle ülkemiz ekonomisinin yıllık uğrayacağı 500 Milyon lira zararda anlatılmalı.

    Beklenen olumsuzlukların olmaması için Aksaray-Ankara,Aksaray-Ulukışla arasında ana yerleşim birimleri ve bağlı yerleşim yerlerine yolda seyreden trafik akışını önleyecek tüm yolcu,yük ve hayvanlarla araçların yolun altından karşıya geçmesini sağlayacak 4’er şeride göre yeterli genişlik ve yükseklikle sayıda alt geçitlerin yapılması.

     Bu geçitlerin yanında yola ilk etapta birer şeridin daha ilave edilmesiyle geliş ve gidiş şerit sayısının 3’e çıkartılmasının yatırım programına alınması sağlanmalı” dediler.(Haber araştırma, belge, bilgi ve fotoğraflar Gazeteci Ali Genç Arşivi)

YORUMLAR

  • 0 Yorum