-
ALİ GENÇ

ALİ GENÇ


VEKİLLERİN 2019'DA 2. GÖREVİ CAN DAMARIMIZ E.90'IN CAZİBESİNİ SÜRDÜRMESİNİ SAĞLATMAKTIR

04 Ocak 2019 - 06:05

 2004 yılının Mart ayında şu anki 15 Temmuz Milli İrade Meydanında Aksaray’ın trene kavuşturulacağı sözünü Adalet bakanı iken veren 2011-15 arası TBMM Başkanı hemşerimiz Cemil Çiçek,2002-14 Arası Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olan  1 Kasım 2015 Genel seçimlerinden sonra  eski koltuğuna yeniden dönen, Ahmet Davutoğlu’nun Ak Parti Genel Başkanlığından ayrılmasından sonra  ise onun yerine Başbakanlığa gelen şu anki TBMM başkanı ve İstanbul Büyük Şehir Ak Parti Belediye Başkan adayı Binali Yıldırım

  Ondan sonra UDH bakanı olan hemşerimiz  Lütfi Elvan başta olmak üzere tamamına ve yine 100 kadar siyasetçi ,Gazeteci, Meslek Odası  ve STK yetkilisiyle Kanaat önderi ve iş adamına Trenin bizim için neden önemli olduğunu.(Çarşamba günkü yazımda da belirttiğim gibi)

   İlk defa 1920 de nasıl gündeme geldiğini ve 2004 yılından o zamana kadar bu konuda kimin neyi söylediğini 2014 yılında 20 Sayfayı bulan her şeyi teferruatlı şekilde belirttiğim Aksaray’ın istikbalini  ilgilendiren   meseleler ve çözümlerini içeren mektuplar yazdım.

  Bu mektuplarda 1953’de Aksaray’ın nüfusunun Bor, Niğde ve Nevşehir’den bile az olduğunu bunun sebebinin ise ulaşım hatlarının dışında kalmamız olduğunu!!!

  Şehit Başbakan milletimizin 1. adamı Adnan Menderes tarafından ülkemiz genelinde başlatılan kara yolları ağlarının kavşağına gelmemiz ve gurbetçilerimizin de katkılarıyla Yetmişli yıllarda nüfusumuzla bu yerleşim yerlerini çok gerilerde bıraktığımızı belirtim.

   Bu mektuplarımda kendilerine Ankara-Pozantı otobanı hizmete açıldığında E. 90 karayolunun cazibesinin ortadan kalkacağını ve bununla da Aksaray için tarihin yeniden tekerrür edeceğini belirterek istenmeyen bu sonucun oluşmaması için alınması gereken tedbirleri anlattım.

   Bu mektuplarımda;

   AKSARAY’IN İSTİKBALİNİN İKİNCİ OLMAZ İSE OLMAZI AKSARAY-ANKARA VE AKSARAY-ADANA DUBLE KARAYOLUNDAKİ TRAFİK SEYRÜ SEFERİNİN GÜVENLİĞİNİN ARTTIRILARAK KESİNTİSİZ HALE GELMESİNİ SAĞLAMAK GEREKİYOR!!!

    BUNUN İÇİN BU YOLUN GEÇTİĞİ GÜZERGAHDAKİ TÜM YERLEŞİM YERLERİ VE MÜCAVİR ALANLARINDA YETERLİ SAYI,GENİŞLİK VE YÜKSEKLİKTE İNSANLAR,HAYVANLAR VE YÜKLERİN YOLUN BİR TARAFINDAN DİĞER TARAFINA GEÇERKEN TRAFİĞİN KESİLMEMESİ İÇİN YOLUN ALTINDAN KARŞIYA GEÇMELERİNİ SAĞLAYACAK  ALT GEÇİTLERİN OLDUĞU YENİ  İLAVE ŞERİTLERDİR!!!

       Daha öncede belirttiğim gibi Anadolu’nun Demiryolları ağlarıyla örüldüğü zaman bu hatların dışında bırakılmamız ve o zamanlar Türkiye’nin Karayolları ağlarının da olmaması nedeniyle körfez konumuna gelmemizden dolayı 1933’de ikinci defa ilçe haline getirildik.

    Hiç hak etmediğimiz ilçeliğin sebep olduğu maddi ve manevi olumsuzluklar nedeniyle  1953’de Aksaray’ımızın nüfusu o zamanki bağlı olduğumuz, daha doğrusu iki defa irademiz dışında zorla bağlandığımız Niğde ili merkez ilçesinin ve Nevşehir’in ,hatta Bor ilçesinin nüfusundan da azdı.!!!

    Bu hiç hak etmediğimiz menfi durum “Yeter Söz Milletindir Sloganıyla iktidar olan ve iktidarı döneminde gayri safi milli hasılamızı 10 yılda10 misli arttıran Şehit Başbakan milletin 1. adamı merhum Adnan Menderes’in hükümetleri döneminde ülkemiz genelinde başlatılan kalkınma çerçevesinde yapılan imar çalışmalarıyla Sultan Abdülhamit Handan sonra Anadolu’nun en ücra yerleşim yerlerini bir birine yakınlaştıran kara yolları ağlarıyla örülmesi çalışmasının sonunda ortadan kaldırıldı.

     Bu çalışmalarla tren hatlarının dışında kaldığı için körfez konumuna gelen 1933’de ikinci defa ilçe yapılmamızın görüşmelerinde de açıkça belirtilen körfez konumumuz Aksaray’ın Adnan Menderes döneminde gerçekleştirilen çalışmaların sonunda Kara yollarının kavşağına gelmesiyle ve yurt dışına giden gurbetçilerimiz inde aileleriyle birlikte Aksaray’a göçmeleri.

     Bu göçlerle doğan inşaat hizmetlerini gerçekleştirmek üzere geneli Karadeniz bölgemizden olmak üzere Doğu ve Güney Doğu bölgelerimizden başlayan işçi göçünün de etkisiyle 1975 Nüfus sayımı sonucuna göre 1970’deki nüfusumuz ikiye katlandı.

   Bu nüfus artışıyla Yetmişli yıllarda Aksaray Demir Çelik Fabrikası yapılan İskenderun ilçesi ile birlikte  Türkiye’nin nüfusu en çok artan iki yerden birisi olmamızla merkez nüfusumuz Niğde’yi, Bor ve Nevşehir’i de geride bıraktı.

E.90 KARA YOLUNUN CAZİBESİNİ DEVAM ETTİREBİLMESİNİN SAĞLANABİLMESİ İÇİN

MİLLETVEKİLLERİ GÜZERGAHDAKİ YERLEŞİM BİRİMLERİYLE İŞBİRLİĞİ YAPSINLAR!!!

    “Aksaray kara yolları ve diğer ulaşım hatlarının dışında kaldığında Selçuklular döneminde ortalama 200.000 olan nüfusu 1. İlçelik esaretinden kurtulduğunda3600’lere kadar gerilemiş.

  1953’deki Nüfusu ise  şu andaki şehir nüfusumuzun çeyreği kadar bile  olmayan Bor ve nüfusu yarımız kadar  olan Niğde ve Nevşehir’inde gerisine düşmüştü.!!!

  Ankara-Pozantı(O zaman şu anda inşaatı hızla devam eden Ankara-Niğde otobanını isimi böyleydi) otobanın hizmete açılmasıyla E.90 karayolunun cazibesi ortadan kalkacağından yeniden eskiden olduğu gibi ulaşım hatları dışında kalacağımızdan tarihin tekerrürü kaçınılmaz olacak!

   İstenmeyen bu sonucun olmaması için yapılması gerekenleri dilediğim bize rehberlik yapacak mektubumda verdiğim bilgede;

    “Şu anda inşaatı devam eden Ankara-Pozantı Otobanı hizmete açıldığında Aksaray’ın nüfusunun artmasına sebep olan cazibe ortadan kalkacak ve yine tren hatlarının dışında kaldığımızdaki gibi körfez konumuna düşeceğiz.!!!

     Otoban hizmete açıldığında şu anda E.90 karayolunu kullanan sürücüler bizi her yere yakın eden bu yol yerine ,daha güvenli ve  seyrü seferide duble yollarla göre daha yüksek standartta olacak olan Ankara-Pozantı otobanını tercih etmeleriyle bizim can damarımız olan yolun cazibesi önce azalacak!!!

  Daha sonra bu yolun bakım ve onarımın ada şimdiki gibi önem verilmeyeceğinden E.90’ın Cazibesinin periyodik olarak düşmesiyle orantılı olarak Aksaray’dan geçen yolcularda giderek azalacak.!!!

    Bu negatif gelişmeler nedeniyle E.90 yolunun özelde Aksaray’ımıza, genelde ise bu yolun etrafında olan yerleşim yerlerine sağladığı artıların ortadan kalkmasıyla yine  yakın tarihteki gibi körfez konumuna gelmemiz kaçınılmaz olacak.!!!

 E.90’IN ULAŞIM CAZİBESİ ORTADAN KALKARSA HAKİMLER,SAVCILAR,İL BİRİM AMİRLERİ,ÖĞRETİM GÖREVLİLERİ  VE EN ÖNEMLİSİDE ÖĞRENCİLER AKSARAY ÜNİVERSİTESİNİ TERCİH ETMEYECEKLER!!!

   Aksaray’ın şu anki ulaşım avantajımızın sona ermesiyle de  şu anda ilimizi tercih etmekte  bir birileriyle yarışan, Hakimler, Savcılar, Üniversite öğretim görevlileri, Öğretmenler, İl birim amirleri, Memurlar, Banka Müdürleri ulaşım sıkıntısı nedeniyle Aksaray’ı şimdiki gibi tercih etmeyecekler.

   Hatta tayinleri Aksaray’a çıktığında ulaşım sıkıntısı nedeniyle araya torpiller koyarak veya yasal mazeretler belirterek gelmek istemeyecekler.

   Bunlar kadar hatta bunların toplamı kadar bizi etkileyecek olan olumsuzluk ise şu anda her yıl sayısı hızla artan Aksaray Üniversitesini tercih edecek öğrenci sayısı da bu olumsuzluk nedeniyle gerileyecek.

  Yerimiz dolduğundan mektubumun devamına Mevla’mız izin verirse  Pazartesi günü kaldığı  yerden devam ettirerek bu konuda yazılanları  kamuoyuyla paylaşacağım.

 Mutlu istikbalimiz için Milletvekillerimiz İlknur İncöez ,Cengiz Aydoğdu, Ayhan Erel, Ramazan Kaşlı ve 5. Milletvekilimiz Selami Altınok başta olmak üzere ilimizin tüm atanmış ve seçilmişleriyle Meslek Odaları ve STK yetkilileri tarafından takibi dileğiyle.

  Cuma’mız Mübarek olsun.

  Rabbim Yar ve Yardımcımız Olsun.

  Devamı Pazartesiye.

YORUMLAR

  • 0 Yorum

Son Yazılar