-

2.'SİNİ MAYALAYAN 1. AKSARAY VİLAYETİ 103 YAŞINDA!!!

Bu gün ülkemizi işgalden kurtarmak için oluşturulan BMM ’sinin kuruluşundan 5 ay 20 gün sonra 13/14 Ekim 1920’de Aksaray’ın 56 yıl süren 2. vilayet ligini mayalayan 40 Numaralı kanunun resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmesinin 103. yıldönümü.

2.'SİNİ MAYALAYAN 1. AKSARAY VİLAYETİ 103 YAŞINDA!!!
21 Mart 2024 - 10:58

*TARİHİN TEKERRÜRÜNÜN ÇARESİ AKSARAY’IN 104 YILLIK HAYALİ, HÜKÜMETİNDE 20 YILLIK SÖZÜ TRENE KAVUŞMA, E.90’IN BAKAN ONAYLI CAZİBESİNİN DEVAMIYLA HAKKIMIZ OLAN DİĞER HİZMETLERDE!!! 


   
Bu gün ülkemizi işgalden kurtarmak için oluşturulan BMM ’sinin kuruluşundan 5 ay 20 gün sonra 13/14 Ekim 1920’de Aksaray’ın 56 yıl süren 2. vilayet ligini mayalayan 40 Numaralı kanunun resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmesinin 103. yıldönümü.

 
 Aksaraylılar çağrıda bulundukları yetkililere başta yeryüzünde demirin ilk kullanıldığı, ilk buğday ve diğer hububat çeşitlerinin ekiminin yapıldığı ve günümüzde etinden,  sütü başta olmak üzere faydalanılan hayvanların evcilleştirilmesi, ilk beyin ameliyatının gerçekleştirilmesi ve Anadolu da ilk bakır işlemeciliğinin yapılması olmak üzere yeryüzünde maddi  ve manevi ilimlerin gelişmesini sağlayan ilkler ve teklerin merkezi Aksaray için tarihin tekerrürüne fırsat verilmemesini istiyorlar. !!!


AKSARAYIN 1840-1920 VE 1933-89 ARASINDAKİ İKİ İLÇELİK SEBEBİ ULAŞIM YOLLARI DIŞINDA OLMASI!
 
   Hemşerilerimiz çağrıda bulundukları yetkililere;
   Tarihli kaynaklar tarandığında ulaşılan bilgilerde Sultan 2. Kılıçarslan’ın yazlık ve askeri, oğlu Melikşah’ın ise başkenti olan Aksaray’ın ilk ve ikinci ilçelik esaretine çarptırılmasının sebebinin ulaşım hatları dışında kalmasından dolayı olduğunun belirtilmesinden dolayı  bu gerekçeyi ortadan kaldıracak gerekli tedbirlerin zamanında alınarak uygulanmaması halinde yakın gelecekte yeniden eski ye dönüşün kaçınılmaz olduğu.!!!


İSTİKBALİMİZİN İLKİ 104 YILLIK HAYALİMİZ İKİ İLÇELİĞİNDE ANA SEBEBİ HÜKÜMETİN İSE 20 YILLIK SÖZÜ OLAN AKSARAY ŞEHRİNİ  DENİZ VE HAMMMADE MERKEZLERİNE BAĞLAYACAK OLAN DEMİR YOLUNA KAVUŞMAKTA!!!
 
   Gerekli tedbirlerin alınmaması halinde beklenen yüksek ihtimalli olumsuzlukların kaçınılmaz olduğunu belirterek Milletvekilleri Cengiz Aydoğdu, Hüseyin Altınsoy, Ramazan Kaşlı ve Turan Yaldır ile Vali Kumbuzoğlu, Belediye başkanı Dr. Evren Dinçer, İGM başkanı Mehmet Tüzün, Ak Parti İl Başkanı Hamza Aktürk ve MHP il başkanı Burhanettin Karataş’a seslenen hemşerilerimiz;
   “ İlki 2004’de olmak üzere o tarihten günümüze kadar aradan geçen 20 yıl boyunca başta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım, 2002’den günümüze kadarki Ulaştırma Bakanlarıyla  DDY genel müdürlerinin tamamı başta olmak üzere 2002’den şimdiye kadar seçilen tüm milletvekilleriyle bir çok yetkili tarafında  onlarca defa sözü verilen 2017 yılında DPT tarafından yatırım proğramına alınan 1. Vilayet olma kanunu görüşülürken de Burdur milletvekilli Soysallı İsmail Suphi Bey tarafından dile getirilen Aksaray-Ulukışla Demir yolu hattının zaman geçirilmeden bitim tarihide belli olacak şekilde ihalesi yapılmalı.


CAN DAMARIMIZ E.90 KARAYOLUNUN CAZİBESİNİ SÜRDÜREBİLMESİ İÇİN AKSARAY ÖNDERLİĞİNDE  GÜZERGAHTAKİ DİĞER İLÇELERLE İŞ BİRLİĞİYLE BİR ÇALIŞMA GRUBU OLUŞTURULMALI!!!
   
    İlimiz Milletvekilleri, Vali ve Belediye Başkanı, İGM Başkanı siyasi parti başkanlarıyla Meslek Odaları ve STK’lar otobana göre 50km daha kısa olan Aksaray  ve  ilimizin yanında ayrıca güzergahtaki 7 ilçenin e can damarı olan E.90 Karayolunun cazibesinin devamı için 5 Şubat 2017 günü dönemin UDH Bakanı Ahmet Arslan onaylı tedbirlerin alınabilmesi için  Aksaray’da bir çalışma grubu oluşturulmalı.
   
 Bu grup tarafından Şereflikoçhisar, Kulu, Cihanbeyli, Ereğli, Altunhisar, Ulukışla ve Haymana’nın Mülki ve Mahalli yetkilileri, siyasi partileri ve Meslek Odaları ve STK’larıyla iş birliği yapılmalı.
 
  Bu işbirliğiyle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’la görüşülerek E.90’ın cazibesini kaybetmesinin milimize edecek tedbirlerin zaman geçirilmeden alınmasının sağlanması.
 
 Bu çerçevede Ankara ile Aksaray ve Aksaray ile Ulukışla arasında yolun bir tarafından karşıya insanların, hayvanların, kamyon ve Tırların, binek araçlarıyla iş makinaları ve tarım makine  ekipmanlarının alttan geçilebilmesini sağlayacak yeterli sayı ile genişlik ve yükseklikte geçitlerin yapılması programa alınmalı ve yapımının gerçekleştirilmesinin takibi aralıksız olarak işin bitimine kadar devem edilmeli.
 
Gereken yeri ve zamanında yapılmaz ise Aksaray ile birlikte güzergâhta bulunan ilçeler ile bağlı yerlerin uğrayacağı maddi ve manevi zararların telafisi mümkün olmayacak!!!
 
  Yüksek ihtimal dahilinde olan  bu olumsuzlukların yaşanmaması için yapılacak bu geçitlerin yanında yola ilk etapta birer şeridin daha ilave edilmesiyle geliş ve gidiş şerit sayısının da Ankara ve Pozantı arasında 3’e çıkartılması yatırım programına alınmalı” dediler.
(Haber araştırma, belge, bilgi ve fotoğraflar Gazeteci Ali Genç Arşivi)
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum