AKSARAY'DA HASTA ŞİKAYETLERİ AZALDI
Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesi Hasta hakları birimine gelen şikayetler, artan hasta sayısına rağmen azalma gösterdi.
Yayınlanma :
26.10.2017 15:47


Dr. Alkan; “Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesi olarak hastanenin kurumsal yapısı gereği hasta haklarına önem veren bir yapıya sahibiz. Hastalarımız, BİMER, SABİM (Alo 184, Sağlık Bakanlığı İletişim Hattı), Hastanenin sosyal medya sayfaları ve Hastanemiz A blok poliklinik katında bulunan Hasta Hakları Birimimize ulaşarak görüş, öneri, istek ve şikayetlerini bildirebilmektedirler. Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesi olarak yılın ilk 10 ayında 1 milyon 006 bin 576 hastaya sağlık hizmeti vermişiz. Hasta yoğunluğumuza göre hasta ve yakınlarının şikayeti 799’dur. Poliklinik sayısı ve hasta sayısına oranlandığında binde 0,079’dur. Bu oran Türkiye ortalamasının çok çok altına olan bir şikayet oranıdır” dedi.
Öte yandan, 26 Ekim Dünya Hasta Hakları günü nedeniyle, Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesinde yatmakta olan hasta ve hasta yakınlarına Hasta haklarını anlatan bilgilendirme amaçlı broşür dağıtıldı.
ŞİKAYETLERİN SEBEBİ İLETİŞİMSİZLİK
Hastalar, SABİM, BİMER, Sosyal Medya ve Hasta Haklarına bizzat başvurarak, öneri, dilek, istek ve şikayetlerini bildiriyorlar. Yapılan şikayetler, aylık olarak İl Sağlık Müdürlüğünde, Sağlık Müdür Yardımcısı başkanlığında, Tüketici Hakları Derneği Temsilcisi, Sendika Temsilcisi, Kurum temsilcisinden oluşan Hasta Hakları Kurulu tarafından değerlendirilmekte olup, hastaların yaptıkları şikayetlerin genelini hasta ve sağlık çalışanı arasında ki iletişimsizlik oluşturuyor. Ayrıca hastalar saygınlık görememe, sağlık hizmetinden gereği kadar faydalanamama ve bilgilendirmeme üzerine yapıyorlar.
HASTALARIN HAKLARI ve SORUMLULUKLARI
Hasta ve hasta yakınlarının hakları da ana başlıkları ile şu şekilde:
Hizmetten faydalanma hakkı, ziyaretçi ve refakatçı bulundurma hakkı, Tedaviyi reddetme hakkı, saygı ve itibar görme hakkı, bilgi edinme hakkı ve hasta mahremiyet hakkı, Sosyal ve psikolojik destek alma hakkı, tıbbi özen gösterilmesi hakkı, güvenliğin sağlanması hakkı ile sağlık eğitim hakkı bulunurken, Hasta ve hasta yakınlarının da sorumlulukları bulunuyor.
SORUMLULUKLARI:
Hasta mevcut şikayetlerini, geçirdiği hastalıkları, hastaneye yatırılıp yatırılmadığı, uygulanan tedavi ile kullandığı ilaçları ve sağlığı ile ilgili konularda doğru ve tam bilgi vermekle sorumludur. Tüm sağlık ekibine verdiği her türlü bilginin doğruluğundan hasta sorumludur ve hasta tarafından verilen yanlış yada eksik bilgilendirmeden doğan tıbbi yada hukuki sorumluluğu hastaya aittir.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: