-

AKSARAY MİLLİ EGEMENLİK İLKOKULU'NDA "PATİK" E-TWİNNİNG PROJESİ

Aksaray Milli Egemenlik ilkokulu'nda "bilişsel gelişimin çok hızlı olduğu okul öncesi dönemde çocuğun gelişimsel ihtiyaçlarının gözetilerek kitaplar yoluyla çocukların soru sorma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı yaratıcı düşünme becerilerinin felsefi düşünme ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi" amaçlı Patik projesi gerçekleştiriliyor.

AKSARAY MİLLİ EGEMENLİK İLKOKULU'NDA "PATİK" E-TWİNNİNG PROJESİ
19 Ocak 2021 - 09:49
Aksaray Milli Egemenlik ilkokulu'nda "bilişsel gelişimin çok hızlı olduğu okul öncesi dönemde çocuğun gelişimsel ihtiyaçlarının gözetilerek kitaplar yoluyla çocukların soru sorma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı yaratıcı düşünme becerilerinin felsefi düşünme ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi" amaçlı Patik projesi gerçekleştiriliyor.

Konuya ilişkin alınan bilgide; "Patiğin her bölgede, yörede kendine has isimle ve modelle çeşitleri vardır, ayrıca kültürümüzü yansıtan özellikler taşır. Büyüklerimiz hediye verecekleri zaman çoğunlukla patik verirlerdi. Bunu hatırlamak bile içimizi ısıtır. Patikte duygu vardır, özlem vardır, sevgi vardır, çoğalmak, paylaşmak vardır. Patik denilince ilk akla gelen de bebektir. Bebek ve Patik. PATİK tersten okununca KİTAP olur.  İşte patikte saydığımız her şeyi kitapta da  buluruz. Birisi kelime kelime, birisi ilmek ilmek işlenir. Patik projesi çocuğun doğumundan itibaren kitapla karşılaşmasının önemini vurgulamak üzere planlanmıştır. Alanın kıymetli isimleri Prof. Dr Belma TUĞRUL, Dr.Nihan FEYMAN GÖK, Dr. Işıl TAŞ, Birgül Berna UYSAL ve Kader DUMAN'ın kuruculuğunu yaptığı proje, Merkez/ Aksaray ilimizde Milli Egemenlik İlkokulu Anasınıfı A Şubesi Öğretmeni Betül DÜZGÜN ASLAN tarafından yürütülmektedir.

Projenin amacı; bilişsel gelişimin çok hızlı olduğu okul öncesi dönemde çocuğun gelişimsel ihtiyaçlarının gözetilerek kitaplar yoluyla çocukların soru sorma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı yaratıcı düşünme becerilerinin felsefi düşünme ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesidir. Proje ile bebeklikten itibaren çocuklarda, okuma kültürünün ve okuyucu kimliğinin gelişmesi, kitap seçimi, yetişkinlerin çocuklara kitap okuma teknikleri, düşünme sorgulama süreçlerini desteklemek hedeflenmekte, bu hedefe ulaşmak için sınıf, ev, kütüphane, müze, park, bahçe gibi mekanların ortam yönünden zenginleştirilmesi ve daha etkin kullanılması planlanmaktadır." denildi.

YORUMLAR

  • 0 Yorum