Aksaray’ın önce Süveyş kanalının açılması, ardından ise başta İngiliz ve Rusların güvenlik algıları nedeniyle Ankara’dan Aksaray üstünden Ulukışla hattından ve güzergah boyunca Almanlara verilecek imtiyazlar nedeniyle hattın Ankara-Konya ,Çakmak ve Ulukışla olarak değiştirilmesiyle Bağdat Demiryolunun dışında kaldık.
KADİM TARİH BOYUNCA ANTİK İPEK VE KRAL YOLLARININ MERKEZİNDEKİ AKSARAY İNGİLİZ VE RUSLARIN GÜVENLİK ALGISINA KURBAN EDİLMESİNİN CEREMESİ HAK ETMEDİĞİ İKİ İLÇELİK OLDU!
Kadim tarih boyunca il sınırları içinde çakışan İpek ve Kral yollarının avantajıyla dünya ticaretinin önemli bir merkezi olan Aksaray Süveyş kanalının açılmasının ardından birde yukarıdaki paragrafta belirttiğim sebepten Demir yolları hatlarının da dışında kalmasıyla körfez duruma düşmesi ilk ve ikinci ilçelik esaretine çarptırılmasının ana sebebidir.!!!
AKSARAY 1 ASIR ARADAN SONRA MİLLETNİ 1. ADAMI MENDERES’İN ANADOLUYU KARA YOLLARI AĞLARIYLA ÖRDÜRMESİYE YENİDEN ULAŞIMIN MERKEZİNE ALINMASI VE GURBETÇİLERLE MAKÜS TALİHİNİ YENDİ
Bu sıkıntının önemli bir kısmı Şehit Başbakan Adnan Menderes hükümetlerinde Anadol’unun yol ağlarıyla ördürülmesi ve bu ağlarla Ak Deniz ile Kara denizi ve Roma ile Pekini birbirine bağlayan yolların kavşağında yeniden yer alması ve nüfusumuzun iki misli oranındaki gurbetçilerinin samimi çabasıyla makûs talihin kısmen de olsa yenmesi sağlandı.
İNGİLİZ VE FRANSIZ BAĞDAT DEMİRYOLU AKSARAY’DAN GEÇERKEN ALMANLARIN BU YOL İÇİN DAHA FAZLA GELİR İÇİN YOLU UZATMALARIYLA BİZİ BAY PASLA KÖRFEZ YAPTILAR!!!
2014 yılında Aksaray İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü avlusunda açılan İngilizler ile Fransızların Bağdat demiryolu güzergahında Aksaray bulunmasına rağmen işin Rus ve İngilizlerin güvenlik algılarında etkisiyle bu hattı yapacak olan Almanların aldıkları imtiyazlarla hat uzadı.
Bu konuda çeşitli kaynaklarda ve özellikle Vikipedia’da verilen bilgide;
Bağdat Demiryolunun inşası ve işletilmesi, 1903'te 99 seneliğine Alman sermayeli Chemins du Fer Impérial Ottomans de Bagdad / Osmanlı İmparatorluk Bağdat Demiryolu (CIOB) Şirketi'ne verilmiştir.
Şirket, demiryolunu bölüm, bölüm inşa etmeyi planlamış ve ilk olarak 1903'te Konya – Ereğli arasında hattın inşasına başlamıştır.
Aynı şekilde İngilizler de Hindistan'daki sömürge varlığına ve deniz ticaretine zarar vereceği için hattın inşa edilmesini istememiştir.
İngiltere’nin yanında Rusya’nın da ayın endişeleri ile getirdiklerinin etkisiyle güzergâh İstanbul – Eskişehir – Konya – Adana – Halep – Bağdat olarak değiştirilmiştir.
AKSARAY DEMİRYOLU İLK DEFA 13 EKİM 1920 DE İL OLDUĞUNDA SOYSALLI İSMALİ SUPHİ TARAFINDAN GÜNDEME GETİRİLİRKEN AK PARTİ VE ERDOĞAN’INDA 21. YIL 7 AYLIK SÖZÜDÜR!!!
Yazının girişinden itibaren yazılanların yanında Aksaray’ın demiryoluna kavuşturulmasıyla ilgili olarak 13 Ekim 1920’de 1856-1920 arasında 64 yıl süren ilk ilçelik prangasından kurtarılmasın sağlayan 40 numaralı kanun görüşülürken ilk defa gündeme getirilmesinin üstünden ise 105 yıl geçti.
40 Numaralı kanun görüşülürken söz alan Burdur Millet vekili İsmail Suphi Soysallı yaptığı konuşmada il yapılması kanunu görüşülen Aksaray’ın Çakmak Tren istasyonuna bağlanmasını ister.
Aksaray’ın bir asrı aşan sevdası ve iki ilçelik prangasının ana sebebi olan hat aynı zamanda 2004 yılında sözü verilen ve o zamandan günümüze kadar Cumhurbaşkanı Erdoğan,Ak Parti hükümetleri,2002 den günümüze kadar görev yapan ulaştırma bakanları ile Başbakan Yıldırım ve Ahmet Davutoğlu ile o zamandan günümüze kadar görev yapan tüm DDY genel müdürlerinin vadesi çoktan dolan sözüdür.
Yani Demiryolu Aksaray için 1 asrı geçen kızıl elmasıdır.!!!
Verilen sözün gereğinin Ak Partinin 24. Kuruluş yıldönümünde Aksaray heyetinin konuyu yeniden gündeme getirmesiyle Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yapılması talimatını verdiği Ulaştırma Bakanı Uraloğlu tarafından gerekenin zaman geçirilmeden yapılması dileğiyle
Rabbim yar ve yardımcımız olsun.
Yorumlar
Kalan Karakter: