-

KALİTE ve HİJYEN STANDARDINI YAKALAYAN İŞLETMELERE GÜNEBAKAN SERTİFİKASI VERİLECEK

Projenin hedefinde, Halkın daha temiz ve güvenli gıda tüketmesi aynı zamanda işletmelerin hijyen kalitesini yakalaması amaçlanıyor.

KALİTE ve HİJYEN STANDARDINI YAKALAYAN İŞLETMELERE GÜNEBAKAN SERTİFİKASI VERİLECEK
21 Ağustos 2014 - 15:39
Aksaray Belediyesi, gıda hizmeti veren işletmeleri kapsayacak yeni bir projeye daha imza atıyor. Bu kapsamda şehirde gıda üzerinde imalat yapan veya satan işletmelerin daha güvenilir olduğunu göstermek üzere Belediye Başkanı Haluk Şahin Yazgı’nın talimatıyla ‘Günebakan’ Projesi hayata geçirildi. Proje, işletmelerin hijyen ve kalite standardını yakalamasını hem de halkın daha güvenilir gıda tüketmesini ön görüyor.

Aksaray Belediyesi halkın daha güvenilir ortamlarda gıda tüketmesi ve alışveriş yapması için Aksaray’da bir ilk olarak Günebakan projesini hayata geçirdi.  Proje şehirde gıda imalatı yapan ve gıda ürünü satan tüm işletmelerin işyeri hijyen standartını kapsıyor. Proje gönüllülük esasına dayandığı için hiçbir işletme ve işverene hiçbir zorunluluk getirmiyor.

Günebakan projesinin Aksaray’ı marka şehir yapma hedefinde, basamaklardan sadece biri olduğunu aktaran Başkan Haluk Şahin Yazgı, “Toplumumuzun sosyal hayatında ve yemek kültüründe büyük bir değişme var. Biz bu değişimin içinde olduğumuz için belki farkında olmayabiliriz, ama artık insanımız alış veriş yaparken veya bir gıda ürünü satın alırken bunun yanında restoran, lokanta, pastane, cafe gibi umuma açık işletmelerde temizlik, kalite ve hijyeni de göz önünde bulunduruyor. Bizde Belediye olarak halkımızın daha temiz ve güvenli gıda tüketmesi amacıyla ‘Günebakan’ adlı projeyi başlatmış bulunuyoruz. Bu projemiz cezalandırıcı değil aksine teşvik edici bir proje olacak. Ayrıca gönüllülük esasına dayandığı için kimseyi bu projeye zorla dahil etmeyeceğiz. İsteyen her işletme Günebakan sertifikası için bize müracaat edecek. Gerekli şartları sağlayarak belediyemizin verdiği günebakan sertifikası talep edebilecek.  Böylelikle işletmesinin marka değerini artırarak seçici vatandaşa hitap edecek.

Bizler bu uygulamayı hayata geçirirken gıda işletmelerini bazı değerlendirmeye tabi tutacağız. Belirlediğimiz standartlar üzerinde puanlama yapacağız. 100 puan üzerinden 80 puan alabilen işletmeler Günebakan sertifikası alacaklar. Bizler denetimimizden geçen işletmelere sertifikanın yanında günebakanı anımsatan bayrak ve flama benzeri etiketler vereceğiz. Vatandaşlarımız işletmelerde özel Günebakan sertifikası veya amblemini gördüğünde o işletmenin belediyemizin denetimi altında olduğunu anlayacak. İnsanlarımız gönül rahatlığı ile bu işletmelerden alış veriş yapabilecekler, aileleriyle veya misafirleriyle oturup gönül rahatlığıyla yemeklerini yiyebilecekler” dedi.

Günebakan sertifikasın nasıl alınacak

 

Günebakan sertifikası almak isteyenler ilk olarak Belediye Zabıta Müdürlüğüne müracaatta bulunacak. Yapılan müracaatlarda, belediyenin gıda işletmelerine belirlediği kriterler ve standartlar işletme sahiplerine bir bir anlatılacak. İşletme sahibine kendilerine tanınan sürede istekleri yerine getirerek denetime hazır olduğunu beyan edebilecek. Belediye bünyesinde kurulan uzman denetleme ekibi; işletmeyi, 100 puan üzerinden değerlendirmeye alacak. 80 puan ve üzeri alanlar sertifika almaya hak kazanacak. 80 veya bunun altında puan alan işletmelere eksiklikleri bildirilecek. Belirlenen sürede eksik puan alan işletmeler tekrar denetime tabi tutulacak. Değerlendirme sonucu 80 ve üzeri puan alanlara sertifikaları teslim edilecek.

Ayrıca sertifika alan işletmeler, her altı ayda bir Belediyenin denetleme kurulu üyelerince tekrar denetime tabi tutularak hem işletmenin temizlik ve hijyen konularında duyarlığı sağlanmış olacak hem de günebakan sertifikasının sürekliliği sağlanmış olacak.

  

  

YORUMLAR

  • 0 Yorum