AKSARAY DAHİL 63 BARODAN ORTAK AÇIKLAMA
63 Barodan Ortak Açıklama! Çocukların Cinsel İstismarının Yasalarla Meşrulaştırılmasına İzin Vermeyeceğiz!...
Yayınlanma :
16.12.2019 14:08


Yargıtay’ın son kararlarında kabul gören; mağdurun yaşının bilinmediğine dair hata savunmasına dayanak olarak belirlenen; geleneksel değer yargıları, birlikteliklerin sorunsuz devam ettiği, mağdurun şikayetçi olmaması , ceza verilmesi halinde aile yapısının zarar göreceği gibi gerekçeler beraat kararlarının ve erken yaşta evliliklerin yasallığının alt yapısını hazırlamaktadır.
Yargı organlarınca suç oluşturan bir fiil tartışılırken ; kamu yararı, mağdurun rızası, sanığın iyi hali gibi beraat gerekçeleri , günü kurtaracak sonuçlar sağlamakla beraber , cinsel istismar faillerine yol gösterici niteliktedir. Medeni Kanun uyarınca 16 yaşındaki çocukların hakim kararı ile evlenmesi dahi çocuğun üstün yararına aykırı bir düzenleme olarak kabul edilmesi gerekirken, TCK'nın cinsel istismarda 15 yaşın altında rızanın tartışılamayacağına dair emredici düzenlemelerinin ihlali pahasına hukuksal gerekçe oluşturmak hiçbir şekilde çocuk yararına olarak değerlendirilemez.
Bu olumsuz kararların üstüne bir kez daha çocuklara “ cinsel istismarcılar“ ile evlenmeleri halinde “çocuk olma” haklarından feragat etme zorunluluğu daha yüksek sesle tartışılmaya başlanmıştır. Eğitiminden yoksun, fiziksel ve psikolojik gelişiminin üzerinde sorumluluklar yüklenmek zorunda kalan, oyun oynama şansı olmayan, “çocuk anne “olmak zorunda bırakılan ve hepsinden önemlisi kadına dönük şiddetin temel nedenlerinden biri olan “erken evlilik “ adı altında ömür boyu istismara maruz bırakılan çocuklar ; maddi manevi varlıkları yok edilmiş bireyler haline geleceklerdir.
Evlenme yaşının 18 olduğu yasalarla koşulsuz olarak belirlenmelidir. Çocukların törenle evlenmesine göz yuman gerçekleştiren izleyenlere ceza uygulaması getirilmelidir. Sağlık meslek mensupları ve kamu görevlilerinin çocuk cinsel istismarını bildirim konusunda takdir yetkisi olmamalı , buna yol açacak düzenlemelerden kaçınılmalıdır.
Cebir, tehdit, hile veya iradeyi etkileyen nedenlerle çocuklarla her türlü cinsel davranış suçtur. Bunun dışında cebir tehdit hile iradeyi sakatlayan nedenler olmaksızın, çocukların akranlar arası ilişki olarak adlandırabileceğimiz cinsel davranışlar konusu yasada ayrıca düzenlenmelidir. Bilinmelidir ki , “ cinsel istismarcıya “ af niteliğindeki hiçbir yasal düzenleme hukuken ve vicdanen kabul görmeyecektir.
O nedenle diyoruz ki; çocuklar cinsel obje değildir, evlilik kurumunun tarafı olmamalıdır. Çocukların cinsel istismarına neden olan faillere getirilecek af çocuğun üstün yararına aykırıdır. Yasal düzenlemelerle meşrulaştırılmasına izin vermeyeceğiz.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur...
•Adana Barosu Başkanlığı
•Adıyaman Barosu Başkanlığı
•Ağrı Barosu Başkanlığı
•Aksaray Barosu Başkanlığı
•Amasya Barosu Başkanlığı
•Ankara Barosu Başkanlığı
•Antalya Barosu Başkanlığı
•Ardahan Barosu Başkanlığı
•Artvin Barosu Başkanlığı
•Aydın Barosu Başkanlığı
•Balıkesir Barosu Başkanlığı
•Batman Barosu Başkanlığı
•Bartın Barosu Başkanlığı
•Bilecik Barosu Başkanlığı
•Bitlis Barosu Başkanlığı
•Bingöl Barosu Başkanlığı
•Bolu Barosu Başkanlığı
•Burdur Barosu Başkanlığı
•Bursa Barosu Başkanlığı
•Çanakkale Barosu Başkanlığı
•Denizli Barosu Başkanlığı
•Diyarbakır Barosu Başkanlığı
•Düzce Barosu Başkanlığı
•Edirne Barosu Başkanlığı
•Erzincan Barosu Başkanlığı
•Eskişehir Barosu Başkanlığı
•Gaziantep Barosu Başkanlığı
•Giresun Barosu Başkanlığı
•Hakkari Barosu Başkanlığı
•Hatay Barosu Başkanlığı
•Iğdır Barosu Başkanlığı
•Isparta Barosu Başkanlığı
•İstanbul Barosu Başkanlığı
•İzmir Barosu Başkanlığı
•Kars Barosu Başkanlığı
•Kastamonu Barosu Başkanlığı
•Kırıkkale Barosu Başkanlığı
•Kırklareli Barosu Başkanlığı
•Kilis Barosu Başkanlığı
•Kocaeli Barosu Başkanlığı
•Konya Barosu Başkanlığı
•Kütahya Barosu Başkanlığı
•Malatya Barosu Başkanlığı
•Manisa Barosu Başkanlığı
•Mardin Barosu Başkanlığı
•Mersin Barosu Başkanlığı
•Muğla Barosu Başkanlığı
•Muş Barosu Başkanlığı
•Niğde Barosu Başkanlığı
•Ordu Barosu Başkanlığı
•Osmaniye Barosu Başkanlığı
•Siirt Barosu Başkanlığı
•Şanlıurfa Barosu Başkanlığı
•Şırnak Barosu Başkanlığı
•Tekirdağ Barosu Başkanlığı
•Tokat Barosu Başkanlığı
•Trabzon Barosu Başkanlığı
•Tunceli Barosu Başkanlığı
•Uşak Barosu Başkanlığı
•Van Barosu Başkanlığı
•Yalova Barosu Başkanlığı
•Yozgat Barosu Başkanlığı
•Zonguldak Barosu Başkanlığı
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: