ENGELLİLER İÇİN ETKİN HİZMETLER ÜRETİLMELİ
Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Rektörü Prof. Dr. Yusuf Şahin, Türkiye’de, engellilere yönelik verilen hizmetlerin kalitesinin son yıllarda artış gösterdiğini ancak, henüz tam manası ile arzulanan yerde olunmadığını söyledi.
Yayınlanma :
06.12.2016 09:56
ASÜ Engelli Birim Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen “Engellilerde Farkındalık ve Türkiye’deki Özel Eğitim Hizmetleri” konulu panelin açılışında konuşan Rektör Şahin, 2005 yılına kadar engelli bireylerle ilgili bir kanunun olmadığını, 2005’ten itibaren bir takım düzenlemelerin hayata geçirilmeye çalışıldığını belirtti. Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 12’sinin engellilerden oluştuğunu ve bu nüfusa etkili şekilde hizmet üretmek gerektiğini kaydeden Prof. Şahin, “2005 yılında çıkan kanunda, 7 yıl içinde tüm kamu kurum ve kuruluşlarının, hizmet sunma biçimini engellilere uygun hale getirmesi isteniyordu. Yani, şehirlerdeki cadde ve sokakları kapsayan fiziki düzenlemeler dâhil, tüm çalışmaların 2012 yılına kadar tamamlanması gerekiyordu. Bu süre içinde alelacele bir takım çalışmalar yapıldı ama bu çalışmalar biraz da yasak savma kabilinden oldu. Henüz eksikler olduğu görülünce süre 2013’e kadar uzatıldı. Bu zaman zarfında daha sahici çalışmalar yapıldığını söyleyebiliriz” dedi. 2016’ya gelindiğinde önemli çalışmaların yapıldığının görüldüğünü ancak, henüz tam manası ile arzu edilen seviyeye erişilemediğini kaydeden ASÜ Rektörü, “Türkiye olarak bu işin çok başındayız. Samimi şekilde yapılan çalışmaların artması gerekiyor. Son 4 yılda üniversitemizde engelli asansörleri, sarı çizgiler ve bina rampaları standartlara uygun hale getirildi. Bunun dışında, görme engelli öğrencilerimiz için kitaplarını çoğaltabilecekleri özel bir fotokopi cihazı temin edildi ve sırf engellileri dikkate alan bir yönerge çıkartıldı” şeklinde konuştu.
- Akademik Düzenlemeler ve Desteklemeler Yapılıyor -
ASÜ Engelli Birim Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Emine Fırat ise yaptığı konuşmasında, en büyük engelin sevgisizlik olduğunu söyledi. Hiçbir gerekçeyle engellilerin eğitim almasının engellenemeyeceğini kaydeden Fırat, “Üniversite olarak bu düsturla hareket ediyoruz. Engellilerin topluma tam ve etkin katılımına olanak sağlamak için erişilebilir bir yükseköğrenim kurumu olma sorumluluğu taşıyoruz. Birimimiz, üniversitemizde öğrenimine devam eden engelli öğrencilere erişmek için çeşitli etkinlikler düzenlemektedir” dedi. Emine Fırat, ASÜ’deki çalışmaları özetle şu şekilde anlattı, “Bireysel farklılıkların dikkate alınmasıyla başlayan sorumluluklar eğitim ortamı, eğitim programı, sosyal ortamlar, fiziki çevre, iletişim, ulaşım, günlük yaşam etkinlikleri, beslenme, barınma, ders materyalleri, ölçme ve değerlendirme alanlarını kapsamaktadır. Bunun yanı sıra, özel gereksinimlere yönelik akademik düzenlemeler ve desteklemeler yapılmaktadır.”
Yapılan konuşmaların ardından panele geçildi. Yrd. Doç. Dr. Emine Fırat moderatörlüğündeki panelde Özel Eğitim Bölümü Araştırma Görevlisi Gülistan Yalçın, Özel Eğitim Bölümü Araştırma Görevlisi Onur Emre Kocaöz, Özel Eğitim Mesleki Eğitim Okulu Müdürü Rahmi Sinankılı ve Fatih Sultan Mehmet İlkokulu Türkçe Öğretmeni Aygül Altıntaş konuştu. Etkinlik, “Teşekkür Beratı” takdiminin ardından sona erdi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: