-
ALİ GENÇ

ALİ GENÇ


GIDA GÜVENLİĞİNİN SİGORTASI TARIMI BİTİREN YATAY MİMARİ YERİNE DİKEY MİMARİDE !!!

04 Şubat 2024 - 11:24


   Cuma’dan devam

    Cuma günü hemşerilerimizin dile getirdikleri ve bilgi dağarcığımdan geçirdikten sonra ayakları yere basan kat artırımının alt yapı hatlarında sebep olacak olumsuzluğunda kat artışından belediyenin alacağı makul hisse ile giderileceğinden ayakları yere basan teklif olduğundan yanlış anlamayla oluşan olumsuzluğu ve  vatandaşlarımızdan gelen bu olumsuzluğu bertaraf ederek modern Aksaray’ı oluşturacağı için yazmıştım.

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN’IN İSTANBUL BOĞAZI İÇİN SÖYLEDİĞİ YATAY MİMARİ YANLIŞ ANLAŞILDI!!!

     “Vur Denilince Öldür ’ün anlaşılması” nedeniyle Cumhurbaşkanı Erdoğan  “Dikey değil yatay” mimarinin tercih edilmesi yönündeki telkinlerinin İstanbul Boğazı gibi şehirlerin siluetini bozan belli yerler için söylenmesine rağmen ülkemizin birçok şehri ile birlikte Aksaray’da da durumdan vazife çıkartılarak söylenenin Haluk Şahin Yazgı döneminde  yanlış anlaşılması şehrimizin istikbalinin olumsuz etkilenmesine sebep oldu.

YANLIŞ ANLAMAYLA GIDA GÜVENLİĞİMİZİN SİGORTASI OLAN ÜLKEMİZİN MÜMBİT TOPRAKLARI BETON OLDU!!!

   Bu anlayışın uygulanmasıyla Aksaray, Konya, Kayseri ve Kırşehir başta olmak üzere ülkemizin mümbit ve düz topraklar üzerinde kurulan yakın zamana kadar şehir halkının kendi bağından, bahçesinden, tarlasından elde ettikleriyle ihtiyaçlarını karşıladığı yerlerde ise yanlış anlama tarımı bitiriyor.

46 YIL ÖNCE DENİZ SEVİYESİNDEN 7 METRE AŞAĞIDAKİ HOLLANDADA DENİZİN ALTINDAN AÇILAN KARA YOLU VARDI

  1978 yılında ilk defe gittiğim ve o günden sonuncusu 8 Şubat 2019 da olmak üzere 10 defadan fazla gidip başta başkent Amsterdam olmak üzere Lahey(Denhaag) Rotterdam ve Zaandam olmak ondan fazla şehrini gezdiğim deniz seviyesinden 7 metre aşağıda olan Hollanda’da bile o zaman metrolar ve  gökdelen inşaatları yapılırken, Amsterdam ve komşusu Zaandam şehri arasında deniz altından kara yolu yapılmıştı.
 
 46 yıl önce gördüğüm bu ülkedeki binalar o zamanın şartlarındaki inşaat tekniklerine göre yapılmalarına rağmen halen ilk yapıldığı günkü gibi  dim dik sağlam olarak ayakta duruyorlar.

YÜZÖLÇÜMÜ TÜRKİYENİN 20’DE BİRİ OLAN HOLLANDA’NIN YILLIK TARIMSAL İHRACATI’NIN BİZDEN 10 MİSLİ FAZLA OLMASININ 1.SEBEBİ TOPRAKLARINI BETON YIĞINI OLMAKTAN KORUMASI 2.Sİ AKILCI TARIM POLİTİKALARINDA!!!
 
 Topraklarının önemli bölümü deniz seviyesinden 7 metre aşağıda olan ve yüz ölçümü  Türkiye’nin 20’de 1’i kadar olan Hollanda'nın tarımsal ihracatı 2022'de %17 artarak 122.3 milyar Euro'ya yükseldi 2022 yılı sonu Tarım ürünleri ihracatı 122.3 milyar Euro.
 
  Hollanda’nın bu başarıyı sağlamışının 1 sebebi tarım yapacak alanları beton yığını olmaktan kurtarmasıyla akılcı tarım politikalarının sonunda başardı.

HOLLANDA KENDİ İHTİYACININ YANINDA TÜRKİYENİN 10 MİSLİ TARIM ÜRÜNÜ İHRAÇ EDERKEN BURANIN 5’DE BİRİ KADAR OLAN  ÇEYREK ASIR ÖNCEKİ GIDA ZENGİNİ AKSARAY YATAY MİMARİYLE TARIM ÜRÜNLERİ FAKİRİ OLDU!!! 
   
Türkiye’nin Tarım ürünleri ihracatı 2023 sonu itibarıyla 34 milyar 246 milyon dolarla Hollanda’nın bu sektördeki ihracatının 10’da birine ancak ulaşabiliyor.
 
Hollanda’nın bizim %5’imiz kadar yüz ölçüme sahip olmasına ve  topraklarının yarısı deniz seviyesinden 7 metre aşağıda olmasına rağmen  tabiri caiz ise “ Can eksen can biten” Türkiye’nin tarım ürünü ihracatının 10 misli ihracat yapmasının sebebi geniş cadde ve sokakları ile otoparklarına rağmen binaların bir birinin güneşini kapatmayan,  neredeyse her gün testiden boşalırcasına yağmur yağmasına rağmen selin olmaması ve Süt üretiminin Türkiye’nin yarısını bulmasının sebebi modern inşaat teknolojisinin yanında toprağını Aksaray gibi  yanlış anlaşılan yatay mimariyle betonlaşmasına izin vermemesiyle başarıyor.

25-30 SENE ÖNCE HER MAHALLESİNDEN SIĞIR ÇIKAN ŞEHRİN EN AZ 10 MAHALLESİNDE HARMAN DÖKÜLEN SEBZE VE MEYVESİ, ÜZÜMÜ ETİ VE SÜTÜ’YLE YAĞ’LA PEYNİRİ KENDİSİNE YETEN,ARTANINI SATAN AKSARAY TAM TÜKETİCİ!!
 
  Yani daha çeyrek asır önce neredeyse her mahallesinde sığır sürüleri çıkan,  her mahallesinde  küçükte olsa harman yeri olan 10’dan fazla mahallesinde ise büyük harman yeri olan, sebze ve meyvesi kendisine yetmesinin yanında çevre illere de satan Aksaray’ şu anda tam bir tüketici.

  Aksaray’ın bu duruma düşmesinin sebebi yanlış anlaşılan ve nedenle 1 milyon insanın hatta bundan da fazlasının rahatlıkla yaşayabileceği alanın bunun %25’i kadar nüfusun yaşaması sebebiyle ülkemizdeki bir çok yer  gibi Aksaray’daki en verimli topraklarında betonlaşmasıyla bırakın başka yerlere fazla tarım ürünlerini satmayı başka yerden ihtiyaçlarımızın tamamın almak mecburiyetinde  kaldık.

  Bu olumsuzluklardan birisi yüzölçümü Konya ilimiz kadar olan ve ondan fazla gidip karış ,karış gezdiğim Hollanda da ve diğer Avrupa ülkeleriyle  ilimize komşu veya komşudan bir önceki yerlerde  yapılan çok katlı apartmanların bir birinden uzak olmasıyla bizdeki balkondan, balkona yemek verme olumsuzluğu ortadan kaldırmış.

  Bu olumsuzluğun ortadan kaldırılmasının yanında tabiatın olabildiğince korunması yağan yağmur ve karların batılı yüksek ekonomik standardındaki ülkelerdeki gibi emecek geniş boş alanların oluşturulmasıyla sel ve taşkınların önüne geçilebilmesinin yanında otopark meselesinin de çözümü için dikey yapılaşma seçilmeli.” diye belirtmiştim.
 
 Şehrimizin modern mimariye kavuşması ve bu çerçevede Belediye Başkanı Dr. Evren Dinçer ‘in” Aksaray İçin Bir Fikrim Var” çağrısına Salı gününün Miraç gecesi olması nedeniyle bu konuyu yazacağımdan ilimizin ve şehrimizin mutlu istikbaline katkı için vatandaşlarımızın dileklerine Mevla’mızın izniyle Perşembe günü devam edeceğim.
 
 Tamamı vatandaşlarımızın mutlu istikbali için dile getirilenlerin gereğinin yapılması bilinciyle Başkan Dinçer ve kurmayları başta olmak üzere şehrimizi seven ve  bu sevgiyle katkı sağlayacak herkes tarafından okunması ve okutturulması dileğiyle,
   Rabbim yar ve yardımcımız olsun.

Devamı Perşembe’ye.

YORUMLAR

  • 0 Yorum

Son Yazılar