-

EN BAŞARILI 1000 BİLİM İNSANI LİSTESİNDE 4 ASÜ'LÜ VAR

İspanya’da faaliyet gösteren Ulusal Araştırma Kurumu (National Research Council), “Türkiye’deki En Başarılı 1000 Bilim İnsanı Listesini” yayınladı. Listede Aksaray Üniversitesi’nde (ASÜ) görev yapan 4 akademisyen bulunuyor.

EN BAŞARILI 1000 BİLİM İNSANI LİSTESİNDE 4 ASÜ'LÜ VAR
24 Ocak 2015 - 15:17
Liste, kurumun Cybermetrics ünitesinde, akademisyenlerin hazırladığı bilimsel makaleler ve bu makalelerin aldığı atıflar hesaplanarak hazırlanıyor. Yapılan hesaplamalara göre ASÜ Sabire Yazıcı Fen Edebiyat Fakültesi Fiziki Bölümü Öğretim Üyelerinden Doç. Dr. Engin Deligöz ve Doç. Dr. Sezgin Aydın, Biyoteknoloji ve Moleküler Biyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Fatih Algı ve Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Tuncay Tunç, “Türkiye’deki En Başarılı 1000 Bilim İnsanı Listesi”ne girmeye hak kazandı. Sıralamanın temel amacı, “Araştırmacıların çalışma kalitesini ve sayısını artırmak, başka araştırmacıların erişimine sunulacak şekilde internet ortamında yayınlanmasını teşvik etmek” olarak açıklanıyor.

- Rektör Acar: Değerli Hocalarımızı Tebrik Ediyorum -

Rektör Prof. Dr. Mustafa Acar, listede ASÜ’lü 4 akademisyenin yer almasının son derece önemli olduğunu söyledi. ASÜ ölçeğindeki ve ASÜ’den daha kıdemli üniversitelerin bir kısmının listeye giremediğini, girenlerin ise birkaç akademisyenle yer alabildiğini söyleyen Rektör Acar, “Üniversitemizin akademik anlamda elde ettiği başarılara hocalarımız çok değerli katkılar sunmuşlardır. Sayın Hocalarımızı başarılı çalışmalarından dolayı tebrik ediyor, üniversitemize sundukları katkılardan dolayı teşekkür ediyorum” dedi.

İlgili liste Türkiye dâhil, dünyanın pek çok ülkesi için 2004 yılından bu yana, Ocak ve Temmuz aylarında yayınlanıyor.

YORUMLAR